Continu zoeken naar slimme oplossingen, dat is een onderdeel dat systeemspecialist of business analist Nick van Air Traffic Management Systems (ATM Systems) tot in de puntjes beheerst. En dat is maar goed ook, want bij ATM Systems moeten de softwareprojecten voor radarsystemen, planningssystemen en alarmeringssystemen ervoor zorgen dat het luchtverkeer steeds weer efficiënter verloopt. ‘Ik werk nu al drie jaar aan een heel klein software-onderdeel dat de luchtverkeersleiders straks helpt om hun werk nog beter te doen.’ Het resultaat? Misschien wel het meest doordachte streepje ter wereld.
Hoe ben jij bij LVNL terechtgekomen?
‘Ik heb HBO Bedrijfskundige Informatica gestudeerd. Dat betekent dat ik een achtergrond heb in requirementmanagement, software-ontwikkeling en projectmanagement. Een generalistische IT-er, zogezegd. Na mijn opleiding heb ik één jaar voor een grote verzekeraar gewerkt, tot ik werd gewezen op een functie bij de afdeling Systems and Infrastructure van LVNL. Een goede vriend van mij ging solliciteren als luchtverkeersleider en zag deze vacature op de website. Hij is geen luchtverkeersleider geworden, maar ik werd wel aangenomen bij Air Traffic Management Systems. Dat doe ik nu vier jaar en ik heb nog geen dag spijt gehad.’