Naar wie is het Flight Service Center op zoek?
‘De meeste mensen die bij ons binnenkomen hebben wel ‘iets’ met luchtvaart en hebben een luchtvaartgerelateerde opleiding gedaan, zoals bijvoorbeeld de hbo-opleiding Aviation. Maar dat is zeker geen voorwaarde. Wel richten we ons op mensen met minimaal een bachelor op hbo-niveau, en op mensen die relevante ervaring binnen de luchtvaart hebben.’
waarom is er een selectie voor het Flight Service Center?
‘In de selectie voor het Flight Service Center kijken we vooral of je het niveau aankunt. Het tempo van het werk ligt hoog en je draagt veel verantwoordelijkheid. Onze specialisten moeten kunnen omgaan met verschillende taken die soms tegelijk lopen. Zo kun je aan de ene kant een piloot aan de telefoon hebben die om informatie vraagt, en aan de andere kant kan er een vluchtplan wachten op jouw goedkeuring. Snel kunnen schakelen is dus een vereiste.’
Welke eigenschappen en vaardigheden zijn nog meer belangrijk?
‘Goed kunnen communiceren! De hele dag door spreek je allerlei mensen die iets van je willen, of mensen die jij nodig hebt voor informatie. Ook is het handig als je stevig in je schoenen staat: als een vluchtplan niet volledig is, moet je ‘nee’ kunnen zeggen tot de boel op orde is. En stressbestendigheid natuurlijk. Zeker in de zomerperiode kan de afdeling soms echt ontploffen. Dan is er enorm veel beweging in ons luchtruim en wordt er dus veel van ons gevraagd. Maar dat vinden we stiekem allemaal prachtig.’
Wat maakt het zo leuk om op deze afdeling te werken?
‘Ik denk dat iedereen die je bij ons spreekt, zal beamen dat we een heel fijn team hebben. Niet alleen omdat we goed kunnen samenwerken, maar ook omdat we altijd op elkaar kunnen terugvallen als we ergens niet uitkomen. Samen lukt dat altijd. We houden allemaal van de drukte, maar als het wat rustiger is, is er ook even tijd om bij te praten over persoonlijke zaken. Zo leer je elkaar goed kennen.’
Wil jij ook werken bij deze afdeling van LVNL? Kijk dan snel bij de vacatures!