Mike, teamleider bij het Security and Service Center:
‘Als team zorgen we echt voor elkaar.’
Wat ga je doen als je bij het SSC komt te werken?
‘Als servicemedewerker werk je vooral bij de receptie. Daar ontvang je samen met collega’s de gasten, beantwoord je telefoontjes en handel je verzoeken van medewerkers af. Je bent het gezicht van LVNL. Die gastvrijheid zie je ook terug bij de securitymedewerkers. De beveiligers in de meldkamer zijn 24/7 aanwezig, elke dag van het jaar. Met allerlei systemen zorgen zij voor de security van alle gebouwen en installaties van LVNL, die door het hele land verspreid staan.
Zijn er nieuwe medewerkers in dienst? Dan zorgen wij voor de juiste passen en toegangsmogelijkheden, zodat ze meteen aan de slag kunnen. Ook kunnen we mensen op afstand toegang verschaffen als dat nodig is. Mocht er iets aan de hand zijn, ook als we niet fysiek aanwezig zijn, dan staat er een surveillanceteam paraat om ter plekke poolshoogte te nemen.’
Hoe zien de werkdagen eruit bij het SSC?
‘Als servicemedewerker werk je tijdens kantooruren, en bij security werken we in drie verschillende diensten: ochtend, middag en nacht. We werken altijd vanuit het hoofdkantoor, en security werkt daarnaast ook vanuit de centrale verkeerstoren op Schiphol.’
Met welke achtergrond kun je werken voor het SSC?
‘Om bij het Security and Service Center te werken moet je een mbo 3-diploma of gelijkwaardig hebben, of een achtergrond in een vergelijkbare functie. Voor securitymedewerkers vragen we in ieder geval om een basisdiploma Beveiliging, liefst aangevuld met een diploma als Coördinator beveiliging.
Het is een pre als je ook kennis hebt van cameratoezicht, en beschikt over een EHBO- of BHV-diploma. Zo’n EHBO-cursus kun je ook hier intern doen, en we geven je een training in alle procedures van LVNL.’
Wat voor mensen werken er bij het Security and Service Center?
‘Mensen die gastvrijheid en veiligheid hoog in het vaandel hebben staan en servicegericht zijn. Of je nu achter de servicebalie staat of in de meldkamer, het is belangrijk dat mensen zich welkom voelen bij LVNL. Dat geldt live, aan de telefoon, via de mail en natuurlijk ook via de intercom: je eerste ervaring heb je bij LVNL vaak aan de poort, dus daar begint het al.’
Wat maakt het zo leuk om voor het SSC te werken?
‘We vormen hier een heel sociaal team, iedereen is bereid om in te springen als dat nodig is. En daarbij werken we graag met mensen. Het is mooi om een goede sfeer neer te zetten. Dat gevoel geldt wat mij betreft voor heel LVNL: deze organisatie voelt een beetje als familie.’
Wil jij ook werken bij deze afdeling van LVNL? Kijk dan snel bij de vacatures!